Here without you - Reisverslag uit Gent, België van Annika Mell - WaarBenJij.nu Here without you - Reisverslag uit Gent, België van Annika Mell - WaarBenJij.nu

Here without you

Door: NikaPika

Blijf op de hoogte en volg Annika

25 Februari 2008 | België, Gent

Ja. Dat was even misleidend. Leek het net alsof ik vrijdag niet stiekem na het posten van mijn vorige blog de bus naar het station had genomen. Om vervolgens in de trein naar Antwerpen te stappen. Om daar de trein naar Amsterdam te nemen. Om vanuit daar verder te reizen naar Alkmaar.
En zo dus vijf uur na het posten voor de deur te staan bij Erik. Op zijn verjaardag. Tijdens zijn feestje.
Deur opent, ik stond verscholen achter Merel. Igor doet open, wij 'haal Erik, ssst!'. Igor ziet mij 'whut?!'. Erik komt 'hey Merel!', ik kom vanachter haar, mn hoofdje zo via de zijkant 'HOI!'.
En toen een minuut lang niets. Behalve dan complete shock van Erik zijn kant.
Als je iets niet verwacht, dan gebeurt het soms wel. Dat is voor hem maar weer gebleken ^-^ Liefliefliefjvmivj.

Dat was even hilarisch dus ^-^

Minder hilarisch, de volgende ochtend weer 'vroeg' op moeten.
Gelukkig was het een goede reden, want toen stonden papa en, verrassing voor mij!, Rebekka met de auto voor de deur. Op naar Gent! Eerst nog even de magnetron en wat schoolboeken opgehaald, en hupsakee, karren naar Belgie.

Daar aangekomen meteen de stad in, lekker rondwandelen, winkeltjes checken, gezelligheid. Vlaams Sprookjesboek gekocht, jeej. Heel veel snoep gekocht, nog meer jeej ;P
Heerlijk Thais gegeten, voor echt niet veel geld.
Als toetjes de kermis opgegaan. Wauw. Zo horen kermissen dus te zijn. Super groot, leuke afwisselende attracties en kraampjes, en alle soorten mensen qua publiek. Incl een 'JUF ANNIKA!' roepend meisje =) (bleek later dat nog andere me ook gezien hadden, maar niets durfden te zeggen =') die groep 4 kinderen zijn toch ook nog droppies hoor, haha, die van mij wel in ieder geval, zo lief!)
Ik heb weer eens een angst overwonnen, deze keer zo'n ronddraaiende ton waar je dan doorheen moet lopen, aargh. Maar gedaan! Joechei.
Daarna uiteraard nog even naar t Dreupelkot voor jenever, en de Dulle Griet (deze keer het cafe, niet het kanon) voor bier.
Zondag de markten op, zo van 'we moeten ook dingen doen die nog op Annika dr 'to-do' lijstje staan!'. Dierenmarkt en vogeltjesmarkt. Eigenlijk ontzettend zielig. Maar toch wilde ik het even zien. En die beestjes blijven super schattig, en vooral de konijntjes had ik allemaal wel mee willen nemen...
Daarna op naar het kasteel! Prinsesje spelen! jeeeej! =D
Ook papa en Bekka vonden het erg indrukwekkend om te zien =)
Daarna weer iets van mn to-do lijstje. Het dr Guislain museum. De tijdelijke expositie was niet echt wat we verwacht hadden, maar de vaste wel. De geschiedenis van de psychiatrie. (dr Guislain gebouw enzo, wordt nog steeds gebruikt overigens, het museum is maar een klein deel ervan!)
Wat de sfeer des te raarder maken. Vrij bizar, maar wel tof om gezien te hebben!
Daarna het tofste restaurant van Gent ontdekken. Echt. Ik weet nu al dat dat de tofste is. Faits Divers, aan de Korenmarkt.
Lekker eten, even samen koffie, thee en foto's bekijken. Gedag zeggen. En weer een nieuwe week stage voor de boeg hebben

Mijn weekend was tof. Er zijn echt veel te veel foto's gemaakt. Super leuk, hihi.
Een kleine selectie staat uiteraard online.
http://picasaweb.google.nl/annika.mell/Visiteingent

Mijn stage blijft leuk. Vandaag stagebezoek vanuit school gehad, en ik ben een leuke juf, maar wel streng als het nodig is. Dus jeeeej =D

  • 25 Februari 2008 - 20:11

    Merel:

    Ja ja, zijn wij ff goed in verrassen, OMG! Robert ten Brink was er NIKS bij vergeleken ;) En WAAROM hebben ze die wafels met chocola/suiker niet gewoon hier op iedere straathoek! Bummer.. Hoop dat er nog dingen op je to-do lijstje staan als renate en ik langskomen ;) Xxxxxxx

  • 25 Februari 2008 - 22:09

    Renate:

    Ja echt he, straks komen wij en dan is er niks meer to do! Behalve die wafels op elke straathoek eten dan natuurlijk.
    Mmmmm dat is ook ongeveer t enige wat ik herinner van Brussel, de alomtegenwoordige wafelgeur (en t huis van Horta).
    Heb ook ff die foto's bekeken... we gaan wel naar t spinnenweb he, want eh... dat wil ik ook!!!
    xxxx

  • 26 Februari 2008 - 08:54

    Rebekka:

    Was echt een superweekend sissy! ;)

  • 02 Maart 2008 - 17:54

    Laura:

    ff al je blogs bijgelezen.... liep een beetje achter! *schaam*
    Maar jij gewoon een superjuf! hahaha!
    En die tekeing is super lief!
    Ik ben blij dat alles super gaat! :)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annika

Ik woon drie maanden in Gent, Belgie. Om daar een erasmus programma te volgen. Dus samen met andere internationale studenten lessen volgen en stage lopen.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 23220

Voorgaande reizen:

26 Januari 2008 - 30 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: